Thursday, 13 January 2011

Penyeri Hidup Kami....

Kami memulakan hobi penjagaan arnab ini bermula pada tahun 2008 ketika kami di K.Lumpur dimana saya ketika itu bekerja di sana dan TEMAN saya belajar disana.Minat ini timbul apabila TEMAN saya menyatakan hasratnya untuk membela arnab dan dibangkang oleh saya pada mulanya kerana mengatakan arnab ini busuk dan xcantik,tp sangkaan saya telah berubah apabila dia membawa saya ke AMCORP MALL P.J dan pada masa inilah saya terus terpikat dgn arnab nie kerana begitu cantik,comel&manja.Ketika inilah tanpa memikir pjg saya terus membeli arnab pertama kami jenis LOP EAR BUCK pada Beh&Yo Rabbitry nie gambar n nama diberi CIKO.

Kerana keCOMELan dia nie la membuatkan saya mengubah persepsi saya tentang arnab ini,dan dialah menjadi penyeri kedua dlm hidup TEMAN saya dalam menghadapi hari-² yg ketika tue bergelar pelajar disalah sebuah Universiti di K.Lumpur.Kemudian kami mencari pulak peneman bt si CIKO yg keseorangan ini,dimana arnab kedua nie kami beli dipusat membeli belah juga di K.Lumpur iaitu di MIDVALLEY janis Angora kerana terpikat dgn matanya yg bercelak hitam dan kami berikan namanya KIKI (sbb betina).



kiki bersantai


kiki posing

Kedua-dua mereka inilah yg menambahkan keceriaan dlm hidup kami berdua ketika berada di K.Lumpur dulu dan kedua-² arnab ini dijaga oleh TEMAN saya diasramanya bersama dgn rakan sebiliknya ketika itu.

sekian dulu bt waktu ini.......
bye.

No comments:

Post a Comment